flag
پرسش های رایج
  • سوال اول

  • چرا سرعت دریافت و ارسال اطلاعات کند شده است؟

    این مشکل ممکن است بدلیل وجود ویروس در سیستم بوجود بیاید که می توان با نصب آنتی ویروس و تست سیستم مشکل را حل کرد همچنین

    ممکن است به دلیل برقراری ارتباط یک نرم افزار با شبکه این اتفاق رخ دهد مثلا ممکن است سیستم عامل ویندوز شما شروع به update کردن خود
     
    بدون اینکه شما متوجه شوید، کند. نصب firewall و نرم افزارهای کنترلی می تواند به حل مشکل کمک کند.

  • سوال چهارم

  • چگونه مودم با پورت USB به کامپیوتر متصل می شود؟

    در صورتی که مودم دارای پورت USB باشد برای برقراری ارتباط مودم با کامپیوتر ابتدا مودم به وسیله کابل به کامپیوتر مربوط و پورت

    USB کامپیوتر متصل شود و سپس درایور مربوط به مودم که در CD تحویلی همراه مودم وجود دارد بر روی کامپیوتر نصب شود.

  • سوال پنجم

  • تنظیمات مربوط به مودم به چه صورت است؟

    مودم ها را معمولا می توان به دو صورت تنظیم کرد اولین حالت به صورت Bridge که در این حالت بصورت پیش فرض برای اکثر مودم ها

    در نظر گرفته شده و برای کسانی که اطلاعات فنی زیادی در این زمینه ندارند و همچنین کسانی که قصد متصل نمودن یک کامپیوتر به مودم را دارند
     
    ، پیشنهاد می گردد و دومین حالت تنظیم PPPOE روی مودم که برای کسانی پیشنهاد می شود که قصد دارند چندین کامپیوتر به مودم وصل کنند.

    در حال اول باید تنظیمات مربوط به PPPOE روی سیستم عامل ( در کشور ما سیستم عاملی که اکثر استفاده می شود ویندوز است) انجام شود. در

    windows xp,Vista , server 2003 باید یک PPPOE Connection ایجاد شود که در قسمت پیکر بندی مودم روش ایجاد آن توضیح داده شده است
     

  • سوال ششم

  • چرا چراغ ADSL Link مودم چشمک زن است؟

    این وضعیت می تواند به دلیل اتصال گوشی با فاکس یا Caller ID بر خلاف روال شرح داده شده باشد وجود نویز روی سیستم تلفن ( عبور

    از مجاورت سیم های برق، لامپ های فلورسنت ،... ، سیم کشی فرسوده خطوط تلفن در منزل و ....) ، وجود قطعی در یکی از دو سیم تلفن ، فاصله
    زیاد تا مرکز مخابراتی و غیره رخ دهد. برای رفع خرابی ابتدا تمام وسایل متصل به خط تلفن جدا شود و مودم به تنهایی به خط تلفن متصل شود. در
    صورت برطرف نشدن مشکل این عمل در ورودی خط تلفن به منزل و ساختمان انجام شود( در زمان انجام این تست باید ارتباط سیم ورودی از سیم
    کشی داخلی منزل جدا شود)

  • سوال هفتم

  • بعد از یک نوسان برق تمام چراغ های مودم خاموش شده و تنها چراغ پاور روشن است؟

    تمام اتصلات مودم را قطع و مودم را به مدت 5 تا 10 دقیقه خاموش کنید در صورت برطرف نشدن مشکل تنظیمات مودم یکبار چک شود(

    بهتر است قبل از انجام تنظیم مجدد مودم بوسیله کلید Reset که در اکثر مودم ها بصورت یک سوراخ ریز در پشت مودم قرار دارد یکبار تمام قرار
    دارد یکبار تمام تنظیمات مودم پاک شود و مودم مجددا تنظیم گردد لازم به توضیح است این کار باید توسط یک کارشناس که اطلاعات فنی لازم را
    دارد انجام شود) . در صورتی که مشکل برطرف نشد ممکن است مودم معیوب شده باشد حتما با یک متخصص مشورت شود.

  • سوال هشتم

  • چه عواملی می تواند باعث ایجاد نویز بر روی خط شود؟

    عبور سیم تلفن از کنار کابل های برق ، دستگاه های برقی نظیر موتورهای برق ، دستگاه های تهویه و ... اتصال چندین خط تلفن روی یک

    کابل چند زوج فرسوده یا به عبارتی عبور چندین خط تلفن روی سیم های فرسوده از کنار یکدیگر ،عبور خط تلفن از کنار لامپ های فلورسنت، گوشی
    های تلفن بیسیم ، موبایل ، ....